Οδύσσεια του Ομήρου

Επιτοίχιες εργασίες στην Οδύσσεια του Ομήρου (ΣΧ. Ετος: 2023-24)

Η Οδύσσεια του Ομήρου διδάσκεται στην Α’ Γυμνασίου και συνεχίζει -28 αιώνες μετά τη σύνθεσή της να συγκινεί τους μαθητές με τα θέματα που αγγίζει: τη νοσταλγία για την πατρίδα, τον αγώνα του ανθρώπου να πραγματοποιήσει το όνειρό του, την προσήλωση στον τελικό στόχο της επιστροφής, τη δίψα για γνώση, την καλοσύνη απέναντι στους φτωχούς και τους ξένους, την αγάπη για την οικογένεια,  την επιθυμία για την ειρηνική ζωή...

Στην τεχνοκρατική εποχή μας ωστόσο συχνά η μαγεία αυτή χάνεται, καθώς οι μαθητές έλκονται περισσότερο από τις οθόνες και τις Σειρήνες του ψηφιακού κόσμου. Έτσι γίνεται αρκετά δύσκολο να εμπλακούν ενεργά στην προσέγγιση του ομηρικού έπους. Συχνά δυσκολεύονται με τη γλώσσα της μετάφρασης, ακόμα και στην πιο απλή μορφή της, καθώς η μητρική τους γλώσσα δεν είναι τα ελληνικά.

Γι’ αυτό φέτος επιλέξαμε και μια διαφορετική μορφή προσέγγισης του έπους, που δεν είναι άλλη από τη μετάφραση στις γλώσσες που οι μαθητές μας ξέρουν να χειρίζονται καλά. Αρχικά χρησιμοποιήσαμε γαλλική μετάφραση του προοιμίου, έπειτα σύγχρονη αγγλική μετάφραση στίχων της ραψωδίας τ, κατόπιν αντιγράψαμε μετάφραση της αρχής της ραψωδίας ξ στα κινέζικα και βρήκαμε αραβική ποίηση εμπνευσμένη από τα ομηρικά έπη. Από το αλβανικό σχολικό βιβλίο αντιγράψαμε στίχους της ραψωδίας τ και είδαμε τη σχολική εργασία μαθήτριας για το αλβανικό σχολείο. Τέλος, μαθήτριά μας γεωργιανής καταγωγής μας μετέφρασε στίχους της ραψωδίας ζ στη γλώσσα της. Όλες αυτές οι εργασίες, καθώς και ζωγραφιές που τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τις περιπέτειες του Οδυσσέα, αλλά και αποσπάσματα από το πρωτότυπο που επιλέξαμε για αντιγραφή, αναρτήθηκαν στον τοίχο της τάξης μας, για να κάνουν την περιήγησή μας στον κόσμο των θεών και των ηρώων πιο παραστατική και πιο ελκυστική. Το αν πετύχαμε το στόχο μας, μένει να φανεί στο μέλλον.

 

Το ταξίδι του Οδυσσέα

Φτιάξαμε σχεδίες και συνοδέψαμε τον Οδυσσέα στα ταξίδια του!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και του Α2.  Σχολικό έτος 2017-2018.

QRcode

 

Με ένα smartphone συνήθως τηλεφωνούμε, βγάζουμε φωτογραφίες, ανταλλάσσουμε μηνύματα ή σερφάρουμε στο διαδίκτυο.

Εμείς προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία, για να δημιουργήσουμε υλικό σχετικό με τον Ηλεκτρισμό, ένα από τα κεφάλαια που μελετήσαμε στο μάθημα της Φυσικής.

Μοιραστήκαμε τις γνώσεις μας, τις ιδέες μας και τις απόψεις μας σχετικά με διάφορες εφαρμογές για Android, γνωριστήκαμε καλύτερα και συνεργαστήκαμε. 

Χρησιμοποιήσαμε τα tablets του σχολείου, που και αυτά έχουν λειτουργικό Android, κι αφού εξοικειωθήκαμε με τις δυνατότητες που μας προσφέρουν τα QR codes  (QR: Quick Response), δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο:

κι αν δεν μπορείτε να σκανάρετε το QRcode αυτό είναι το link.

 

e-Twinning